Digitale dataverzameling: waarom Netflix een streepje voor heeft op traditionele televisie


Mijn artikel over televisie & digitaliseren voor MICwatching.nl. Lees, share & reageer!

MICwatching.nl

Netflix wint aan populariteit. Momenteel heeft het bedrijf meer dan 65 miljoen leden (Fortune, 2015). In het afgelopen anderhalf jaar is het aantal abonnees anderhalf keer zo groot geworden.
Netflix is één van de grootste concurrenten van de Nederlandse televisie-industrie’ zegt Dr. Hans Bouwknegt, adviseur Digitale Strategieën bij Dasym Investment Strategies en verantwoordelijk voor de digitale strategieën van The Voice, Utopia en Wie Is De Mol.  Tijdens een gastcollege aan de Hogeschool van Amsterdam spreekt hij over het belang van digitaliseren voor traditionele televisiemakers.

Hans Bouwknegt tijdens zijn lezing aan de HvA

Volgens Bouwknegt is het succes van Netflix heel simpel te verklaren: computers die ‘leren’ van het kijkgedrag van abonnees; iets wat in de wereld van traditionele televisie nog niet zo extensief gebeurt. ‘Televisieproducenten bepalen vaak aan de hand van hun onderbuikgevoel wat wel en niet aanslaat bij de doelgroep’. De kijkers zitten echter niet meer te wachten op algemene programmeringen maar willen een aanbod dat compleet past…

View original post 456 woorden meer

Advertenties

Reageren

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s